Hi ha coherència entre les celebracions religioses, polítiques, i la “realitat”? Una observació sociològica convida a l’anàlisi, a formular-se preguntes que portin a conclusions. Seria millor, a realitzacions!
Espero no ferir sentiments en els qui tenen sincera fe: Catòlics militants i votants que, de veritat, creen en la Constitució espanyola. Creure, prou veure què succeeix, no implica practicar.
Setmana aqüeducte molt curiosa. Moltes persones fan 9 dies de vacances. Llegeixo de “problemes de coordinació” en les empreses. Especialment amb relacions internacionals. Cap país europeu “interromp” així el seu ritme laboral. Espanya, no està precisament en els millors llocs del rànquing de productivitat, competitivitat. Continua descendint. De pont? No. D’aqüeducte… Què se celebra? Per ordre d’aparició cronològica, definicions.
Dia de la Constitució
Text codificat de caràcter jurídic-polític, sorgit d’un poder constituent, que té el propòsit de constituir la separació de poders, definint i creant els poders constituïts (legislatiu, executiu i judicial), que anteriorment estaven units o entremesclats, i els seus respectius controls i equilibris, a més de ser la llei fonamental d’un Estat, amb rang superior a la resta de les normes jurídiques, fonamentant —segons el normativisme— tot l’ordenament jurídic, inclou el règim dels drets i llibertats dels ciutadans, també delimitant els poders i institucions de l’organització política.
Dia de la Immaculada Concepció
La Immaculada Concepció de Maria, coneguda també com la Puríssima Concepció, és un dogma de l’Església catòlica proclamat en 1854 que sosté que la Mare de Déu va estar lliure del pecat original des del primer moment de la seva concepció pels mèrits del seu fill Jesucrist, recollint d’aquesta manera el sentir de dos mil anys de tradició cristiana sobre aquest tema. No ha de confondre’s aquest dogma amb la doctrina del naixement virginal de Jesús, que sosté que Jesús va ser concebut sense intervenció d’home mentre que Maria va romandre verge abans, durant i després del part.
Preguntes oportunes
- La Immaculada Concepció exigeix tenir molta fe. Segons s’aplica la Constitució a Catalunya, no exigeix als votants amb criteri a Catalunya tenir moltíssima fe, creure en ella? Quin “cel” els promet perquè ho justifiqui?
- El catolicisme aconsella militància, posada en pràctica dels seus valors, en la vida personal, pública o privada. Tots els que apareixen com a catòlics ho demostren? Quants celebren aquest important dia participant en actes religiosos? Quants donen testimoniatge públic de la seva fe catòlica en els seus diferents àmbits: Socials, professionals, polítics?
- L’Església considera “dogma” la “Immaculada Concepció”. Els polítics, mitjans, votants “constitucionalistes”, dependentistes, a Catalunya, per què consideren, la Constitució espanyola dogma inamovible? Què guanyen, ells i les seves famílies, amb aquesta fe cega?
- Les autoritats de l’Estat celebren el dia de la Constitució. Tots demostren respectar-la i aplicar-la en el seu esperit inicial, teòric? Què demostra la realitat? Com afecta “això” a “totes” les persones que viuen, treballen, tributen, a Catalunya?
- La constitució espanyola parla de “separació de poders”. Existeixen? Abans entremesclats, ara no? Amb “controls i equilibris”, tot està “equilibrat” en l’aplicació a Catalunya, en la relació d’Espanya amb Catalunya i les seves gents? “Drets i deures dels ciutadans”. Es respecten els drets dels habitants de Catalunya o només s’exigeixen els seus deures segons Espanya? Delimitant “poders i institucions”, com qualificar la situació actual en tots i cadascun dels Estaments espanyols i catalans?
Últimes preguntes oportunes
- Què exigeix més fe? La Immaculada Concepció o la constitució espanyola?
- Quin tipus de fe en la constitució espanyola tenen els polítics, partits, grans mitjans, patronals, sindicats, “dependentistes” a Catalunya?
- En què es tradueix en favor d’empreses, negocis, treballadors, professionals, famílies?
- Es pot considera “immaculada, puríssima”, la constitució espanyola?
- Va ser concebuda “immaculada” la constitució espanyola?
- Cara al nivell de vida que mereixen tots els votants i les seves famílies que viuen a Catalunya; la veritable democràcia, una justícia social avançada, la llibertat, com afecta dependre de la constitució espanyola?
- Què és millor? Ser dependents d’una Constitució que ignora, castiga o ser independents, lliures, i elaborar una Constitució que afavoreixi?
Catalunya “va creure” en aquesta Constitució. L’1-O, més de 2.000.000 de votants es van mostrar “heretges, agnòstics, protestants”. Per què? L’Estat havia de plantejar-se per què “perd” tants “fidels constitucionals” i actuar per a recuperar-los democràticament. Ho fa? No. Rectifica amb esperit pacífic, franciscà o aplica la pitjor Inquisició? Què demostren els fets objectius?
Des de la coherència democràtica, què respondre? Què hem de fer?