La justícia ha de jutjar, però no provocar problemes allà on no n’hi ha i menys de caràcter polític, que és el que han fet el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (la sentència sobre l’obligatorietat que un 25% de l’ensenyament s’impartís en castellà) i el Suprem (que va corroborar la sentència del TSJC) en la qüestió de la llengua a Catalunya.
Tots dos tribunals parteixen d’un seguit de prejudicis i falsedats: El castellà es troba en retrocés aquelles comunitats on és cooficial amb una altra llengua, en especial a Catalunya; les famílies que volen que els seus fills estudiïn en castellà pateixen una discriminació; el castellà és la llengua de tots enfront el català, el gallec o l’euskera, que són les llengües pròpies d’aquells territoris; un 25% de castellà no fa mal a l’ensenyament de la llengua catalana diuen.
Es tracta de falsedats, tergiversacions o inexactituds promogudes per un discurs que no és jurídic ni sociolingüístic, sinó estrictament polític, i de la pitjor casta de la política, que és el del nacionalisme espanyol d’estat que es filtra al carrer convertint-se en nacionalisme banal, o de barra de bar com en vulgueu dir. Tot plegat acaba generant un estat d’ànim i una opinió pública que tendeixen a presentar el català com una imposició capriciosa dels nacionalistes, en detriment de l’ensenyament de la llengua comuna.
Un egoisme irracional d’uns exaltats que necessiten remarcar, com sigui, les diferències que els donen accés al poder i a un seguit de privilegis. La llengua catalana es converteix, segons aquesta lògica, en una cosa odiosa, un instrument de segregació que no s’ha dubtat a qualificar d’apartheid lingüístic. No cal fer el llistat de totes les desgràcies atribuïdes pel nacionalisme espanyol a la immersió lingüística i a l’ensenyament de i en català: des de ser la causa del fracàs escolar fins a les tortures que han patit els infants.
Vegin el següent vídeo, tot i ser de l’any 2018 ja s’iniciava l’atac contra el català en època de Rajoy.
Recentment set organitzacions de la societat civil s’han adreçat al relator de minories de les Nacions Unides (ONU) Fernand de Varennes, on li demanen actuar per frenar la campanya dels tribunals espanyols contra la immersió lingüística a l’escola. Les organitzacions signants són Plataforma per la Llengua, Sine Qua Non, Sindicats d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), Fundació Escola Valenciana Language Rights, USTEC i la Intersindical.
Reclamen a De Varennes que actuï per posar fre a la política de l’Estat espanyol. També li demanen que estableixi un mecanisme de monitoratge de la situació del català per garantir els drets lingüístics dels catalans i a prevenir el deteriorament de la llengua catalana.
Li proposen que s’adreci a l’estat espanyol per advertir-li que la seva actitud és contrària a les recomanacions que ell mateix va fer el 2020 sobre qüestions lingüístiques. I que requereixi a l’estat que compleixi els seus compromisos internacionals, recordant que promoure una llengua minoritària no és un acte de discriminació.
La Plataforma ha considerat que la judicatura espanyola ha estat molt activa durant els darrers anys en l’intent d’imposar un canvi en el sistema educatiu català per assegurar l’ús del castellà com a llengua vehicular. El darrer episodi ha estat la fermesa de la sentència del TSJC sobre el 25% de castellà i, per part del Suprem. Aquest divendres finalitza el termini a partir del qual, les parts implicades poden demanar l’execució forçosa de la sentència.
L’entitat defensa que les sentències són obertament contràries a la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries. Segons recorda la Plataforma, el Comitè d’Experts per al compliment de la Carta, així com el Comitè de Ministres del Consell d’Europa, van advertir Espanya que els percentatges obligatoris de castellà són contraris a l’instrument de ratificació, en referència al cas a la Llei de Plurilingüisme valenciana.
L’organització ha afegit que la sentència és contrària a les recomanacions que el relator de minories de l’ONU va fer el 2020 demanant que s’evités reduir els percentatges de català en el seu sistema educatiu.
Què en pensen vostès, benvolguts lectors? La situació actual és producte de l’actuació del PP i C’s de fa temps i, ara, s’ha afegit VOX. Tot ben acompanyat per la caverna mediàtica que fomenta l’odi a Catalunya en totes les seves variants. Per aquells que dubtin els aconsello llegir l’article del periodista gallec, Suso de Toro, manifestant que Espanya ens ha ensenyat a odiar als catalans. Poden, si volen, veure l’article amb aquesta referència que els acompanyo al Nacional.
D’acord!!!!
Uns diuen mentides uns altres se les creuen, uns en son conscients d’altres inconscients, explicit, implicit, molt mala gent i molt bona gent, dóna igual, “que surja el efecto sin que se note el cuidado”, aquesta real consigna és del 1.624. Exterminar, uniformitzar. Estem a punt de cumplir 400 anys d’intents genocides i algúns miopes es neguen a visitar a l’oculista. Lamentable.