20.7 C
Barcelona
Diumenge 20 setembre, 2020

L’actualitat dels ferrocarrils a l’Estat espanyol (II)

Relacionats

Es justa la inhabilitació de Quim Torra per una pancarta?

Com ja sabem, el president de la Generalitat, Quim Torra, va ser jutjat, i condemnat, pel TSJ de Catalunya per delicte de...

Objectiu: Salvar el règim del 78 (I)

En pocs dies de diferència hem assistit a dos fets insòlits que, personalment considero fora de lloc, i que han estat similars...

Per què vol ser independent Catalunya? (X/XI)

Per passar de ser nació sense estat a estat lliure i pròsper! Motius comentats, per…

Per què vol ser independent Catalunya? (VIII/XI)

Per a preservar la seva identitat, cultura, llengua. L'independentisme uneix un altre motiu als 7 anteriors, per…

Amb l’anterior article sobre el tema ja vaig deixar clara la situació en què es troba el ferrocarril a Espanya per l’aposta en favor de l’AVE i la deixadesa quasi total (amb les excepcions de sempre) de les línies convencionals, Rodalies i mitja distància.

Cal destacar les dades següents.

  1. A Rodalies, entre els anys 1990 i 2018, s’han invertit a Espanya un total de 3.700 milions d’euros (la meitat a Madrid, el 17% a Barcelona i àrea metropolitana).
  2. També mentrestant, de les inversions programades a Rodalies espanyoles entre 2009 i 2020 només se n’han executat el 5% del total previst.
  3. Amb perspectiva catalana, val la pena recordar que mentre l’AVE talla l’aire per on passa, amb els trens que van des de Barcelona-Sants a poblacions conegudes només li fan pessigolles: La mitjana de temps dels serveis a Vic és d’1 hora i 22 minuts, és a dir, 51 km/h; a Manresa triga 1 hora i 24 minuts (velocitat mitjana de 53 km/h); a Tarragona i a Girona els serveis no AVE tenen velocitats mitjanes properes als 70 km/h. El panorama és més aviat desolador.
  4. A Catalunya existeixen línies que fan veritable pena. La de Barcelona a Girona, pel Maresme, només disposa d’una via d’anada i tornada a partir d’Arenys de Mar. La de Barcelona a Puigcerdà només disposa d’una via a partir de Montcada.
  5. A la comunitat de Madrid tota la xarxa és de doble via i en alguns trajectes de quatre. Si com se sol dir la justícia no és igual per a tothom, tampoc ho són les inversions de l’estat en ferrocarrils.

Vegin un vídeo que reflecteix la realitat catalana en ferrocarrils i les inversions de l’estat.

El port de Barcelona per la seva rellevància, situació i molt proper a la frontera, és el preferit pels mercats provinents d’Àsia que, pel canal de Suez, arribarien a Barcelona i des d’aquí, via ferrocarril a tota Europa però… L’estat no facilita la connexió amb França amb l’ample de via corresponent.

Aquesta desídia, desconeixement de la realitat o veritable mala fe, ha fet que es perdessin algunes operacions que ja eren previstes i que, a la vista de la manca de solucions al problema ferroviari, s’han desplaçat als ports de Marsella (França) i Gènova (Itàlia), quan era Barcelona la ciutat que tenia totes les opcions per resultar ser l’elegida.

Podríem dir el mateix de l’aeroport, aquest està a una distància molt propera al port i tampoc està connectat amb ell. Aena per una part i Puertos del Estado per un altra, es desentenen d’una cosa tan senzilla i poc costosa per la seva proximitat. Què es pot deduir d’aquests entrebancs? O bé el transport per ferrocarril no interessa a l’estat o aquest es desentén i alhora perjudica Catalunya.

Vegin un vídeo on es descriu de debò la situació actual del port de Barcelona.

Sí, s’hi han fixat bé, el port es governa des de Madrid i és així gràcies al PSOE que en mans de Felipe González va canviar la normativa, va crear Puertos del Estado, un conglomerat, com Aena o Adif per controlar, dirigir i decidir des de Madrid el que més convé (no sabem a qui) en comptes del lloc on es treballa i se sap que caldria fer en cada moment o situació. No recordo haver sentit mai cap queixa de Miquel Iceta, el prohome socialista de Catalunya per excel·lència que defensa, o hauria de defensar, a tots els ciutadans que vivim al Principat.

Que en pensem vostès, benvolguts lectors? Segur que coincidim en que a Espanya el transport de mercaderies per ferrocarril no l’interessa gaire o són uns incompetents totals. Ara bé, que sempre sigui Catalunya la que en resulti més perjudicada fa que pensar, més ben dit, fa de mal pensar. No és un motiu més a afegir per part dels que volem la Independència del nostre país?

Més articles

1 COMENTARI

  1. Que Ñ escanya, no es novetat…
    Que els trens trigaven el mateix o menys quant anaven a gasoil… Es un fet i de fa 60 anys…
    Que l’estat es carrega el transport històricament a favor del camió, ja va passar amb paquets de correus, el tren de mercaderies, de passatgers i amb tot el que toca, només pensa en parar la mà…
    Tenim un estat podrit, i amb massa gent que viu de la filosofia del 3%…(que enriu-te’n tu de les comissions actuals…)

    Marxem ja, de pressa i per a bé…
    Salut i República aquí i a Ñ

AFEGEIX UNA RESPOSTA

Per favor, introdueix el teu comentari!
Per favor, introdueix el teu nom aquí

Últims articles

El règim del 78, la mentida de la transició

Aquest no és el primer cop que parlo del règim sorgit de la transició, declarat modèlic per part de la classe política...

Es justa la inhabilitació de Quim Torra per una pancarta?

Com ja sabem, el president de la Generalitat, Quim Torra, va ser jutjat, i condemnat, pel TSJ de Catalunya per delicte de...

És Pablo Casado el gran líder del PP?

Aquesta pregunta l'haurien de respondre els afiliats al partit en primera instància i després que fos corroborada pels votants quan siguin cridats...

Objectiu: Salvar el règim del 78 (II)

Dues setmanes després del manifest de suport al rei emèrit, Rodolfo Martin Villa ha rebut el mateix per part de tots els expresidents vius, sense excepció i per...

Objectiu: Salvar el règim del 78 (I)

En pocs dies de diferència hem assistit a dos fets insòlits que, personalment considero fora de lloc, i que han estat similars...