Publicat: “La Fiscalia i el Constitucional, imputen líders polítics catalans i la mesa del Parlament, com a responsables d’acords “il·legals”.
Pregunta: Quan hi ha un incendi provocat, les autoritats busquen, jutgen, condemnen als culpables. Catalunya es considera avui com un problema d’estat molt greu. La seva societat i la seva exigència d’un referèndum, d’independència, són un “incendi gravíssim”. Qui ho ha provocat? Qui “va vetar” a un jutge del Constitucional per escriure un article sobre “autonomia” quan ni tan sols sabia que seria proposat per a aquest òrgan? El PP! Qui va imposar com a president del mateix a un membre del “seu” partit? El PP! Qui va recollir milions de signatures contra un estatut “constitucionalment” elaborat, “raspallat” pel Congrés, aprovat en referèndum i confirmat pel Rei? El PP! Algun partit “espanyol” va denunciar tot això o… es van fer còmplices? Qui va originar l’incendi i qui se’l mira complaent… On està el problema real? En els piròmans que hi ha en la política espanyola o en els molts votants catalans que reaccionen per dignitat democràtica? Ha reaccionat la fiscalia, la societat espanyola, la catalana… contra els incendiaris?
Publicat: “Sobre Catalunya han de votar tots els espanyols”.
Pregunta: Va votar “tota” la Gran Bretanya o només Escòcia? Va votar “tot” el Canadà o només Quebec? Va votar tota Europa pel Brexit o només Gran Bretanya? Els països veritablement democràtics permeten votar. Espanya no ho permet, Aleshores… És Espanya un estat democràtic com són els referents?
Publicat: “Els líders del PSOE, C’s, els líders autonòmics, donen el seu total suport al PP per impedir el referèndum i la independència de Catalunya”.
Pregunta: Es plantegen els dependentistes per què hi ha tanta resistència a una possible independència de Catalunya? És per autèntic “afecte” als catalans o… perquè representen el 20% del PIB espanyol, el 25% de les exportacions, el major atractiu turístic, la major concentració industrial? O potser per un objectiu més profund: “Castellanitzar Catalunya i sotmetre a tots els seus habitants al servei de l’estat espanyol”. És digne que hi hagi un sol votant a Catalunya que es perjudiqui, sacrifiqui, tant i danyi als altres per ideologia i/o ignorància?
Publicat: “El Tribunal de Cuentas condemna a líders democràtics de Catalunya a multes milionàries per malversació de fons, prevaricació…”.
Pregunta: Qui compon aquest tribunal i amb quins criteris són triats? Quin és l’historial d’investigacions i sentències? Diria un observador imparcial que actuen amb el mateix rigor davant els polítics espanyols amb nombroses i publicades actuacions dignes d’aquests mateixos motius? Amb el seu silenci còmplice, per què estan d’acord i recolzen a aquest Tribunal els polítics, militants i votants dels partits dependentistes a Catalunya? És digne que hi hagi un sol votant a Catalunya que, al marge d’ideologies, recolzi aquesta situació injusta i antidemocràtica?
Davant tantes publicacions que demostren un clar dany al benestar de “tots” els habitants de Catalunya, a una democràcia autèntica amb justícia social avançada, a la llibertat… Què és el més digne, coherent, lògic…? Intentar una independència que ens beneficiï a tots o una dependència creixent que ens perjudica a “tots”?