23.1 C
Barcelona
Dissabte 4 juliol, 2020

Quin ha estat realment el problema a l’Aeroport d’El Prat?

Relacionats

Com afecta el coronavirus a la política espanyola?

En aquests moments de greu crisi sanitària, provocada pel Covid-19, no sols afecta la política sinó que la condiciona totalment fins al punt de...

Més motius per voler ser independents

No és el primer cop que parlo d'aquest tema i, malauradament, no serà l'últim. Cada dia es recull més informació que no només avala...

La gent em pregunta perquè vull marxar d’Espanya

Des de la publicació de l'article "Per què molts catalans volem marxar d'Espanya", en aquest mateix mitjà, independentment dels comentaris que va originar i...

El que no sabem dels atemptats de Barcelona i Cambrils

Ja s'han complert dos anys dels atemptats a Barcelona i Cambrils i encara no disposem de tota la informació al respecte. Què ens estan amagant?...

Pregunta: El problema de l’aeroport del Prat és producte d’una mala gestió? D’un increment molt per sobre de l’esperat, quant al volum de passatgers? O estava programat per així aconseguir el desprestigi de Barcelona i Catalunya?

El que és evident han estat les llargues cues que han provocat, fins i tot, la pèrdua de vols a molts passatgers a causa del temps perdut per passar els controls de seguretat. Controls que estan a càrrec i responsabilitat d’una empresa subcontractada per Aena en l’època de major transit de l’any i en alerta terrorista número 4 sobre 5 que és la màxima.

També (És una altra casualitat?) s’ha iniciat en el moment que s’estrenaven noves rutes a Àsia i Amèrica servides per companyies estrangeres, ja que Iberia fa anys les va abandonar El Prat per fer els vols intercontinentals exclusivament des de Madrid.

La lògica ens diu que cap empresari castigaria el seu millor empleat i el que més beneficis li reporta. Cap entitat bancària reduiria el personal de la seva millor sucursal, la que li dóna més beneficis, en detriment de la bona atenció als seus clients que són qui els aporten, clar que jo parlo de lògica no de casualitat ni de política.

Atenent els resultats abans d’impostos, i a manca de dades més recents, l’aeroport més rendible d’Espanya és, amb gran diferència, Barcelona El Prat, amb un benefici superior als 339 milions d’euros. Li segueixen Palma a Mallorca (156), Tenerife Sud (73), Gran Canària (70), Alacant-Elx (50), Lanzarote (36), Eivissa (32), Madrid Barajas (27), Fuerteventura (20), Màlaga (18), Sevilla (16), Bilbao (14), València (9) i Girona (1 milió).

Com es pot comprovar, l’aeroport de Barcelona genera 12 vegades més beneficis que el de Madrid. En canvi les inversions (tren, metro i aviat l’AVE) a Barajas són excepcionals i mai no tenen els problemes que té Barcelona, allà no tenen vagues ni de policies en el control de passaports, ni dels responsables de seguretat.

Fixem-nos en el següent: La T4 de Barajas va costar 6.350 milions d’euros (4 vegades el pressupost inicial, amb Florentino i ACS pel mig), la T1 de Barcelona, en canvi, va costar-ne 1.280 milions. Si parlem d’agents de seguretat, Barajas en té a la vora 1.000, mentre que Barcelona només en té 300.

Des de Catalunya s’ha criticat la deixadesa d’Aena, Ministeri de Foment i el mateix estat en cercar una ràpida solució. Aena va trigar 12 dies a comparèixer en una taula de negociació i ha hagut de ser la Generalitat la que promogués un possible acord entre les parts que, finalment, ha estat rebutjat pels treballadors d’Eulen. Ara el consell de ministres nomenarà un “jutge” que dictaminarà un laude d’obligat compliment per les dues parts.

Per què existeix un dubte raonable, tal com s’especifica en el primer paràgraf de l’article? Doncs per certes informacions de la premsa de Madrid on es deia: La Generalitat fracassa en les negociacions i obligarà el govern central a dictaminar un laude! Però segons la meva opinió, ha estat Mariano Rajoy el pitjor de tots quan va expressar la seva opinió a Mallorca després de veure’s amb Felip VI. Acompanyo el vídeo amb les seves declaracions.

Fet puntual? Mala gestió? Problema provocat? Difícil assegurar-ho al 100% en qualsevol de les tres opcions però hi poden haver motius per desconfiar. Un d’ells per observar que aquests problemes no passen mai a Madrid. Algú em pot explicar el per què?

- Anunci -

Més articles

AFEGEIX UNA RESPOSTA

Per favor, introdueix el teu comentari!
Per favor, introdueix el teu nom aquí

- Anunci -

Últims articles

Laura Borràs i el quart poder de l’estat

D'acord amb la votació que s'ha dut a terme al congrés, Laura Borràs haurà de comparèixer davant del Suprem acusada de quatre delictes que li poden...

Té dret Juan Carlos I a la inviolabilitat? (II)

Són molts els motius a exposar per creure que no té aquest dret, per molt que ho digui la llei, la constitució o els lletrats...

Té dret Juan Carlos I a la inviolabilitat? (I)

La Constitució, en el seu article 56.3, diu que "la persona del rei és inviolable i no estarà subjecta a responsabilitat; els seus actes...

Normalitat a Catalunya, només amb la pandèmia?

La pandèmia declina. La “nova normalitat” exigeix l’adaptació a pautes “anormals” per supervivència personal, familiar, col·lectiva. És l'única “nova normalitat”? En Desenvolupament Organitzacional, els consultors...

Diego Pérez de los Cobos i la Guàrdia Civil

Ha esclatat la guerra en la Guàrdia Civil. Primer va ser destituït el coronel Diego Pérez dels Cobos, el que va provocar la dimissió del...