Avui dia les notícies van plenes de casos de corrupció, de la presumptament nul·la separació dels poders de l’estat, del procés català, de la revolta dels fiscals, de les reprovacions i multes a Espanya per part d’Europa, de la plataforma Castor, de les autopistes radials de Madrid, del túnel de l’AVE de Florentino…
Ens fixem en aquestes notícies i altres ens passen per alt. Els titulars que fan referència al que hem descrit anteriorment fan que, altres que no apareixen en les capçaleres dels diaris ni obren els telenotícies, siguin ignorades per la majoria de la gent i, especialment, quan afecten el Partit Popular.
De tots és sabut que Catalunya, País Valencià i les Illes, pateixen un dèficit fiscal des de fa temps (casualment les tres que, a més del castellà, tenen una llengua pròpia que no agrada gens a Madrid). Avui però, em referiré en exclusiva al país valencià arran d’una notícia que demostra la sensibilitat del partit que encapçala Rajoy.
La Generalitat Valenciana es veu obligada a satisfer una sanció de 19 milions d’euros per haver tergiversat, modificat o manipulat unes xifres corresponent al seu dèficit corresponent a l’exercici del 2012. El Tribunal Suprem, a instàncies del govern central, ha desestimat el recurs del govern valencià i haurà de satisfer l’import de la sanció Europea.
La Comissió Europea va denunciar que el govern valencià no els comuniqués l’increment de la despesa sanitària durant els mandats d’Eduardo Zaplana i Francisco Camps; les xifres reals de la despesa van suposar corregir el dèficit públic a Espanya en 1.900 milions més dels declarats. El govern valencià declara que la situació era coneguda per les autoritats de l’estat i que, aquestes, no van fer res per resoldre-ho.
La Conselleria d’Hisenda del país valencià recorda que, des dels anys 90 la Sindicatura de Comptes ha estat denunciant l’ocultació massiva de factures fetes pels governs valencians, sense que l’administració central prengués cap tipus de mesura. El govern de Rajoy tampoc ha estat d’acord a fer que la sanció fos assumida a mitges pels dos governs.
A veure si ho he entès bé. Els governs valencians del PP van manipular i mentir en donar les dades falses i la responsabilitat i el pagament recau en el govern actual que no té a veure ni té cap mena de culpa? No té cap responsabilitat el PP que aleshores governava? Als seus dirigents el partit no els demanarà comptes?
Vull recordar que en aquell temps, com s’està veient ara, el PP estava tacat de corrupció i són varies les causes que té obertes. No passa res? Ningú serà responsable? Aquest és el govern que ens dóna lliçons de transparència i rectitud? No tenen memòria els seus votants? Calen més arguments per no votar-los? No tinc la resposta però voldria saber-la.