Bon dia Albert. Per ser clars des de bon principi, he de dir que no t’he votat mai i, que si no se’m gira el cap, mai et votaré. Un cop aclarida aquesta qüestió voldria saber alguna cosa més de tu, ara que t’has convertit en líder polític i aspirant a governar Espanya.
He fet una cosa que vull que sàpigues, he preguntat a deu persones què en pensen del teu partit: una ha respost que és un partit de centre, una altra que de centredreta, tres que sou de dreta, quatre d’extrema-dreta i l’última de dreta-fatxa. De fet vàreu pactar a les eleccions europees amb Libertas, partit ultracatòlic, d’ultradretà i euroescèptic.
Observant les hemeroteques que per alguna raó hi són, he vist declaracions teves i d’altres membres, on es diu que sou un partit d’esquerres. Tu manifestaves que els estatuts diuen molt clarament que Ciutadans és un partit de centreesquerra. Com podràs veure hi ha una bona diferència entre el que vosaltres dieu i la percepció de la gent del carrer. Per què?
És una resposta que no em correspon a mi respondre però… t’has preguntat els motius d’aquesta discrepància? En recavar informació sobre el que pensen de tu, la resposta ha estat quasi unànime: ets molt autoritari i vols manar i/o influir on sigui, independentment del color dels partits amb qui pactes. Com a exemples citaven: amb el PSOE a Andalusia, amb el PP a la comunitat de Madrid, amb el PSC a l’alcaldia de Lleida, etc.
Vas pactar amb Pedro Sánchez i pactaries amb el PP per formar part del govern espanyol si no fos pels teus atacs a Mariano Rajoy. Crec que pactaries amb el diable per obtenir un despatx ministerial; aquesta és la visió que molta gent té de tu i que, ho confesso, és la que tinc jo personalment i el meu entorn més proper.
Els polítics, quan us convé, dieu que no s’han de barrejar l’esport i la política i tu, espanyol de soca-rel, et queixes perquè l’ajuntament de Barcelona no ha posat pantalles gegants de TV per veure la Roja. Com a bon patriota que ets, l’ha posat el teu partit a l’arc de Triomf. La foto on se us veu a Inés Arrimades i a tu celebrant un gol ha sortit a totes les xarxes; la que no ha sortit gaire és la que, enfocada des del darrere, certifica que éreu quatre gats.
Ara has fet el salt a Espanya però, davant el mal tracte que rep Catalunya: infraestructures que no es duen a terme, pressupostos que no es compleixen, rodalies que no funcionen, atac sistemàtic del TC a tot el que aprova el Parlament i moltes altres coses que tu saps, no tinc present que sortissis en defensa dels teus votants, en particular ni dels catalans en general, tot i ser diputat de la càmera catalana. A qui representaves i defensaves?
No estàs d’acord amb la immersió lingüística. La pregunta és: digues en què carai estàs d’acord que beneficiï els habitants de Catalunya? Què has fet tu perquè t’ho hagin d’agrair? Et vas donar a conèixer per primer cop amb una fotografia totalment en pilotes i tapant-te les vergonyes amb les mans. Es deia que el teu partit no tenia res a amagar, jo penso que tot el que es veia -res- eren els projectes per afavorir els catalans.
Ja per últim, has mentit descaradament dient que t’has de fotre d’hòsties per poder parlar castellà a Catalunya. Jo de petit recordo haver-ne rebut alguna per parlar català en el meu país. El que has dit et desautoritza moralment davant la gent de bona voluntat, siguin d’on siguin i parlin el que parlin. Amb mentides com aquesta, no t’hauries de dedicar a la vida publica. Ni la política ni el poble ens ho mereixem.